...Και συ, δάκρυ μου, που κυλάς μες στο νωπό μαντήλι, γινε σταλαματιά λαδιού στης πίστης το καντήλι,
γίνε δροσιά, γίνε βροχή, μη μαραθεί η ελπίδα, κι ας ξεραθείς στα μάτια μου σαν φτάσω στην πατρίδα..

Friday, March 21, 2008

Στο τέλος τι αξίζει στην ζωή και για ποιον?

Well good argument but at the end what is worth in life and to whom?
Vasili
«Καλά αυτά που λες αλλά στο τέλος τι αξίζει στην ζωή και για ποιόν»

Αυτή ήταν μια απάντηση στην προηγούμενη ανάρτηση και επειδή ήταν από πολύ αγαπημένο πρόσωπο νιώθω ότι πρέπει να απαντήσω.

Επειδή πιστεύω πολύ στην πείρα της ηλικίας, νομίζω ότι αυτά που αξίζουν στην ζωή είναι τελείως υποκειμενικά και αλλάζουν όχι μόνο με τα χρόνια αλλά και ανάλογα με τα βιώματα και τις εμπειρίες του καθενός. Αυτά πού άξιζαν κάποτε μπορεί τώρα να φαίνονται αστεία, κι αυτά που αξίζουν τώρα κάποτε μου φαινόντουσαν παράλογα. Τα μεγαλύτερα λάθη της ζωής μου τα έκανα όταν παρέμενα πιστή σε κάποια ιδανικά που τελικά δεν είχαν την αξία που τους έδινα. Άργησα πολύ να καταλάβω ότι είναι πολύ ανθρώπινο να αλλάζεις γνώμη και να βάζεις τα πράγματα σε άλλη σειρά. Αναγνωρίζοντας ότι έχω το δικαίωμα να αλλάζω την γνώμη μου χωρίς να κάνω κακό σ’ αυτούς που αγαπώ, και κατανοώντας την ανάγκη των άλλων να μπορούν να κάνουν το ίδιο, ένιωσα να απελευθερώνομαι και να αρχίζω να χαίρομαι με το πιο απλά και απίθανα, να νοιάζομαι για κάποια πράγματα που για τους άλλους μπορεί να ακούγονται μελό και να μετρώ τον χρόνο μου και την ζωή μου διαφορετικά. Ναι, είναι δικαίωμα μου να αλλάζω τα πιστεύω μου και να κάνω ανακατανομή αξιών.

(... Μα τι έχω πάθει και δεν μου βγαίνει η σκέψη στο γραπτό μου; Έχασα τον ειρμό μου; Ίσως θα πρέπει να γράφω λίγο λίγο μπας και μπει η σκέψη στην σειρά, γιατί περνούν πολλά από το μυαλό μου και τούτο εδώ το ηλεκτρονικό τετράδιο πρέπει να τα προλάβει όλα...)

ΟΚ, για τώρα να πω στον Βασίλη ότι σ’ αυτή την φάση της ζωής μου το μόνο που αξίζει για μένα είναι η λάμψη στα μάτια των παιδιών μου στην κάθε τους μικρή και μεγάλη χαρά και επιτυχία. Και τον τελευταίο καιρό προστέθηκε και η χαρά στην δική σου φωνή για την ευτυχία που νιώθεις. Αυτά αξίζουν αδελφέ μου, και δεν τα αλλάζω με τίποτα και με καμιά ιστορική συγκυρία.

No comments: